Make your own free website on Tripod.com

De Collformic a La Creu de Matagalls

554 m.

Dificultat:

Mitja

Aquest és l'itinerari més freqüentat de tots els que assoleixen el cim del Matagalls, probablement perquè és una excursió relativament curta i més fàcil que les altres variants pel fet que no és tan perdedora com la que s'inicia a Sant Bernat, per exemple.
Tot i així, sortirem del tòpic i hi afegirem una petita variació per a fer l'excursió més amena: el Sot de la Fagetona.

• Per arribar al cim del Matagalls seguirem, doncs, la ruta més habitual. Pujarem l'enfilat marge del costat de la carretera i continuarem ascendint per aquesta Carena dels Roures fins a trobar la pista que puja a Sant Segimon. El camí més curt és ignorar aquesta pista i tornar a superar el marge de nou fins el Pla de la Barraca.
  • El Pla de la Barraca és inconfusible ja que és un gran prat herbat que es troba situat al capdamunt de la carena. Segons com arribem, a la nostra esquerra hi ha el Turó d'en Besa, amb un repetidor de televisió al seu cim; i a davant nostre el Turó Gros.
  • El camí es descriu enfilant-se pel Turó Gros però només el seguirem fins a la seva meitat ja que ens desviarem a l'esquerra pel corriol que ressegueix el Sot de la Fagetona. Aquest desviament ens allargarà l'itinerari, però val la pena ja que anirem remuntant el rierol que dóna lloc al torrent dels Rentadors. També atravessarem una fageda i desembocarem al Collet dels Llops on hi ha la font de la Rosa i la font Freda (o del Collet dels Llops).
  • En aquest punt conflueixen els camins del Sot de la Fagetona i del Turó Gros. Ara caldrà continuar cap a la Creu, cap a Llevant.
  • Només ens falta superar aquest pendent per assolir el punt més alt del Matagalls, la Creu. Des d'aquest cim podem observar com la muntanya s'avoca vertiginosament sobre la població de Viladrau; a més de gaudir d'una panoràmica excepcional i única en tot el massís.

Alerta: Cal anar en compte amb la boira que sol formar-se dalt el cim, ja que pot donar lloc a una pèrdua de l'orientació i seria perillós anar a parar als estimballs. Per això, recomanem portar una brúixola i en cas de boira recular ràpidament.