Make your own free website on Tripod.com
Recorregut per el Pla de la Calma

173 m.

Dificultat:

Mitja

Aquest és un llarg itinerari que recorre les parts més enlairades de la Calma i ofereix magnífiques panoràmiques. Aconsellem fer-lo en dies amb bona visibilitat i no gaire calorosos o ventosos.

• Partim de Collformic per la pista que passa per sobre el restaurant.
  • En uns deu minuts som al Pla de l'Ase Mort, lloc que ofereix una molt bona panoràmica. Ara abandonarem la pista principal i seguirem un corriol cap a llevant.
  • Un cop hem retrobat la pista cal seguir-la, sense pèrdua, fins arribar al proper lloc d'interès: el Cafè. L'hem considerat lloc pintoresc per la combinació que ofereix la fusió de les ruïnes vermelloses amb el verd intens de la landa, juntament amb la magnífica panoràmica sobre el massís del Turó de l'Home-les Agudes. Són raons suficients per arribar fins aquí.
  • Seguirem la pista fins la propera bifurcació prop del Collet de la font del Ginebre. El camí de la dreta va a Tagamanent i el de l'esquerra cap al Sui. Seguint aquest últim tornem a trobar, al cap de poc, un nou encreuament de camins a l'indret del Pla d'en Xixa. Hem de continuar per la pista, que tomba marcadament a la dreta.
  • La seguim uns quants metres i veurem un corriol a la dreta que porta al Turó del Poliol on hi ha la barraca d'en Ramon (o de les Lloses) la qual és de visita obligada.
  • Continuant la pista i darrera el turó hi ha una altra trobada de camins. Som a la Sitja del Llop i per arribar al Sui cal continuar per l'esquerra.
  • Amb poc més d'un quart d'hora som ja al Sui, un cim molt peculiar a causa de la seva naturalesa pedregosa que el fa fàcilment reconeixible. Aquest cim, també anomenat el Sull, és el segon més alt de la Calma, només superat pel Puigdrau.