Make your own free website on Tripod.com
De la Font de Passavets al Turó de l'Home

506 m.

Dificultat:

Difícil

Aquest itinerari és únic al Montseny ja que coneixerem una petita joia botànica i paisatgística. Descobrirem l'avetosa, la importància de la qual és deguda al fet que és la més meridional d'Europa. El bosc d'avets d'aquesta zona és conegut amb el nom de l'Aveteda, i juntament amb l'avetosa del nord del Matagalls, formen les dues poblacions d'avets més importants del Montseny.

• La caminada comença a la font de Passavets, situada al marge esquerre de la carretera que va de Santa Fe a Sant Marçal. És un lloc molt concorregut, sobretot els diumenges, quan és ple de cotxes i fins i tot autocars! Hi ha zona d'aparcament i senyals per a regular el trànsit. La font es troba molt ben arranjada a pocs metres de la carretera, i el nostre camí hi passa per davant. Així doncs, podem omplir les cantimplores (i en qualsevol època de l'any, ja que sempre raja).
  • El camí que cal seguir és molt fressat i és paral.lel al riu. En pocs minuts trobarem un pou de neu a l'esquerre, per a veure'l bé ens haurem d'enfilar al marge. Comprovarem que per sobre d'aquest hi comença un camí, que no agafarem ara sinó més endavant.
  • Continuarem uns 5 minuts més i just abans de creuar la riera, superarem el marge esquerre per un camí fins que retrobem la pista que partia del pou de neu. Continuarem per la dreta amunt i aviat començarem a trobar els primers avets alhora que anem guanyant altitud ràpidament.
  • Poc més de 10 minuts enfilant-nos per aquest camí és el que manca per trobar la primera sorpresa: l'Abraçada.
  • Si continuem, ben aviat veurem que per l'esquerra es desprèn un viarany, i d'aquesta manera ens endinsem totalment en l'Aveteda. Aquí es poden observar uns avets magnífics, d'uns 150 anys la majoria. Aquest camí és també el més pedregós i fatigós de tot l'itinerari.
  • El final del camí ens duu a un canvi de paisatge radical, arribem a una plana on hi desemboquen altres camins. Nosaltres girarem a la dreta i seguirem el camí que travessa una tartera, bastant impressionant. Aquesta camí fa bastantes marrades, així que per a estalviar-nos-les prendrem un viarany a l'esquerra just després de la tartera i quan la pista descriu una corva a l'esquerra. Superat el marge, retrobem la pista, però no la seguirem sinó que tornarem a saltar el marge del nostre davant fins a trobar la pista de nou. Hem estalviat temps, però aquestes llaçades són opcionals.
  • Ara cal continuar pujant per la dreta i al cap de poc trobarem un pou de neu a l'esquerra del camí. No és tan gran com el que hem vist abans. Continuarem fins al final de pista. Per arribar als Rocs Cremats hem de fer-ho grimpant a través de les roques, seguint algunes fites que trobarem i intentant anar més o menys rectes.
  • En poc menys de 10 minuts haurem arribat a un bonic prat anomenat els Rocs Cremats. Des d'aquest indret hi ha una magnífica vista sobre l'Aveteda i la vall i, a més a més, és un bon lloc per a descansar abans de fer el cim.
  • Si continuem pel camí de la dreta, el que s'enfila cap al Turó de l'Home arribarem al cim més alt de tot el massís en uns 20 minuts.